קצת הסטוריה

על הקשר בין סמלים קדומים לבין עיצוב לוגואים של ימנו


http://youtu.be/nEIcjUs-8VE
פורסם בתאריך 18 לדצמבר 2013 ברשת של יוטיוב

גלוש לאתר חברת סולו למידע על קורס אילוסטרייטור ILLUSTRATOR - מומלץ מאד!

בני האדם השתמשו מאז ומתמיד בסימנים פשוטים על מנת לתקשר ביניהם, וישנם ממצאים המעידים כי איורים אלו היו אמצעי ההתקשרות העיקרי בין האוכלוסיות השונות בתקופות קדומות בארץ. גם כיום משמשים הסמלים אמצעי תקשורת בסיסי ביותר המעביר מסרים רבי עוצמה אל החלקים הלא מודעים של רובנו.

לוגו הוא הסימן המייצג חברה ומבדילה מחברות אחרות, הוא הכלי רב העוצמה הממקם את החברה בתודעת הצרכנים ומאפשר לה ליצור עימם קשר מתמשך. עיצוב לוגואים הינו תחום הכולל בתוכו מספר ענפים ומגשר בין כמה וכמה עולמות שונים בתעשייה – שמטרת כולם הוא שיווק והנכחת החברה, או במילים אחרות: מיתוג. בין התחומים השונים ניתן למצוא עריכה ותמלול, תרגום וקופירייטינג, שיווק ומכירות, תרגום ועוד. למעשה, תהליך עיצוב לוגואים איכותי הוא כזה המשלב אנשי מקצוע מכמה תחומים כאשר כל אחד מהם מביא עימו ניסיון בתחום הרלוונטי, ויש לו הכרה עם קהל היעד ואופי המוצר.

בחירת הלוגו הנכון למותג

תפקידו של לוגו הוא לשקף באמצעות מסר ברור את ערכי החברה, ולהעביר כמה רעיונות בו זמנית למתבונן. כוחו של הלוגו טמון בכך שהוא יכול להעביר כמה מסרים שונים, ערכים, רעיונות או עקרונות, תוך זמן קצר בלבד. ערכים אלו יכולים להיות ערך של חופש או ערך של משפחה, לשדר בטחון או מלחמה, שלווה או דינאמיות ועוד. עיצוב לוגואים חכם הוא זה המיטיב לשקף בתוך הלוגו את ערכי החברה באופן המדויק המרבי.

ואולם יחד עם זאת, לא כל לוגו הוא לוגו איכותי, ולראיה ניתן להיווכח כי ישנם לוגואים נאמנים למציאות, המיטיבים לתאר את פעילות החברה – ואינם ידועים לכלל הציבור, ולעומתם לוגואים פשוטים וברורים המוכרים בעולם כולו. לפיכך, חשוב לבחור את הלוגואים בהתאם לאופי החברה ולציפיות מתהליך של עיצוב לוגואים ומטרת הפרסום.